TwitterInstagramΤηλέφωνα Παραγγελιών 210 8011763
210 8017634 Κατάστημα Κηφισιάς 210 8019751
Phone Orders 210 8011763
210 8017634 Kifisia Store 210 8019751
Ωράριο Λειτουργίας Έδρα Δευ έως Παρ 08:00-16:00 Κατάστημα Κηφισίας Κλειστό από 7/11 μέχρι νεοτέρας Working Hours Headquarters Mon to Fri 08:00-16:00 Kifisia Store Closed until further notice

Διατροφή στο βουνό

Δημοσιεύτηκε από spyros 20/10/2020 0 Σχόλια Πεζοπορία,

Η σωστή διατροφή κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας είναι πολύ σημαντική όπως είναι και σε κάθε άλλη άσκηση. Το φαγητό μας θα πρέπει να μας παρέχει όλα τα απαραίτητα για την έντονη σωματική λειτουργία και να μην βαραίνει την πλάτη μας. Υπάρχουν τρεις ομάδες μακρομορίων που καταναλώνουμε: υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες.

Οι υδατάνθρακες προσφέρουν άμεση ενέργεια στον οργανισμό μιας και μπορεί να τους αποδομήσει ταχύτατα. Τρόφιμα πλούσιια σε υδατάνθρακες είναι: ψωμί ολικής άλεσης, φρούτα, όσπρια, γάλα και γιαούρτι. Τα λίπη είναι η κύρια πηγή ενέργειας του οργανισμού αλλά για να μπορέσει να τα εκμεταλλευτεί χρειάζεται χρόνος. Πηγές πρόσληψης λίπους είναι: διάφορα έλαια, ξηροί καρποί και τυρί. Τέλος οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του οργανισμού όμως από ενέργεια δεν προσφέρουν κάτι σημαντικό στον οργανισμό. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι: γαλακτοκομικά προϊόντα, κρέας, αυγά, ξηροί καρποί και όσπρια.

Εκτός από τα παραπάνω απαραίτητα για τον οργανισμό μας είναι και και κάποιες άλλες ομάδες τροφίμων όπως τα μέταλλα (γαλακτοκομικά, κρέας), οι βιταμίνες (φρούτα, λαχανικά και ξηροί καρποί) και οι φυτικές ίνες (φρούτα και λαχανικά). Φυσικά δεν πρέπει να ξεχνάμε την απαραίτητα κατανάλωση νερού καθόλη τη διάρκεια της ημέρας.
 


Έχοντας τα παραπάνω υπόψιν μπορούμε να καταστρώσουμε ένα μενού για μια μέρα στο βουνό. Ένα καλό πρωινό είναι πολύ σημαντικό, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει: ψωμί, αυγά, γάλα με δημητριακά, τυρί, κάποιο φρούτο, μαρμελάδα ή μέλι και κάποιο ρόφημα όπως τσάι ή καφέ. Κατά τη διάρκεια της πεζοπορίας είναι καλό να τρώμε συχνά (κάθε 2 περίπου ώρες) και λίγο. Συνήθως έχουμε μαζί μας κάποιο ελαφρύ σάντουιτς, ξηρούς καρπούς ή αποξηραμένα φρούτα, κάποιο φρούτο (εάν μας το επιτρέπει το βάρος όπως μπανάνα, μήλο, μανταρίνια, πορτοκάλι), μπάρες δημητριακών και σοκολάτα. Μετά την πεζοπορία ένα καλό γεύμα όπως όσπρια ή μια μακαρονάδα είναι απαραίτητα.

Σε περίπτωση που κάνουμε μια πολυήμερη πεζοπορία είναι καλό να έχουμε μαζί ένας γκαζάκι ώστε το βράδυ να φάμε κάτι ζεστό όπως μια μακαρονάδα, τραχανά, ριζότο ή μία χορταστική σούπα.


πηγή: eosartas.gr

 
 
Drop here!
Ετικέτες: διατροφή βουνό

Αφήστε ένα σχόλιο